Friday, July 3, 2009

jangan harap aku nak mintak kerja kat situ!

tadi petang aku pergi hantar resume kat tempat intern dulu. Ye..ye.. Tempat intern yg aku pernah cakap "jangan harap aku nak mintak kerja kat situ!" lol~ 

Macam mana mahu cakap ye, anggap sahaja aku perlukan kerja yang dekat dengan rumah. Bukan sebab aku mahu duduk di bawah ketiak mak, *memang tak dapat pun sebab aku lebih tinggi. ;) Tapi aku punye reason sendiri untuk itu. 

Alkisahnya, aku dengan Mar (memang nama sebenar! hehe) pergi sendiri ke company itu menghantar resume. Dan bagaimana mahu cakap ye, aku pergi memang dengan niat nak hantar resume pastu blah! Macam mana mahu cakap ye, aku nak lepak2 kat rumah lama sikit lagi la.. Masak2 tak khatam lagi ni.. *alasan baek punya~

Nak dijadikan cerita, akak HR tu berjaya buat aku poloh2 *ejaan kiut tuk peluh2..cett! "dik, leh interview sekarang tak? akak dah panggil manager, japgi die turun" 

Reaksi aku?

Tengok baju - baju convofair treasure hunt
Tengok seluar - seluar jeans
Tengok kasut - sandal lusuh!

Agak2 da cukup cun tak tuk pergi interview? 

Opkos tak maa! Giler ke?

 Tapi bukan pakaian yang aku risau, cuma aku tak practice lagi cara2 menjawab soalan interview. At least kena tengok balik la kan, apa yang aku dah buat masa intern dulu. Aiyak!

Oleh sebab akak tu cakap begini " kami perlukan 6 orang tuk freshgrad, sekarang dah ade 3 orang, tinggal lagi 3 orang nak pilih, manager lak lain hari tak free.. kebetulan petang ni dia free"

halamak! terpaksa gak laa interview sekarang ni? haiyoh!


Keputusan interview?

hmm.. next week start.. arghhh!!! *pelik kan aku ni?


jadi benarlah bagai dikata, 

JANGAN dikau membenci sesuatu/ seseorang,  itulah yg akan kamu DAPAT 


well, kalau begitu leh tak aku nak kata:





aku BENCI kau, Afgan dan bmw hitam!



agak2, Afgan suka aku x?

lol~


13 comments:

  1. engineer?
    muahahaha...
    giler xleh byg upe engineer berbalot ngn uniform putih cam org nk g sembelih lembu jer...hak3!
    next wednesday beb!
    slamat kne maki hamun!ha3
    woit! afgan tu ak punyer...
    jgn potong line..
    xnmpk double line ke?
    dilarang memotong...hak3

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. mar, apsl aku tak leh bukak ko nyer blog?

    ReplyDelete
  4. mar,
    uniform nampak mata je..dari kerana mata~~ =p

    asrul,
    depends, kalu dapat maki hamun bahasa industan best juga! ahaha

    robot,
    mar, robot tanya apsal die xleh bukak ko nyer blog? hehe

    ReplyDelete
  5. okeh,

    aku benci suzuki swift kaler silver!

    hahaha

    ReplyDelete
  6. robot..
    ko nk ak bukak gune ape ek?
    spanar?
    eh jap..leh ke?
    maaf, ak xde blog...
    blog dlm kpala ak jer ade...he3..

    ReplyDelete
  7. wakaka..ak nk gelakkan ko..huhu..akhirnyer, keje jugak ko kt situ..neway, congrats! banyak2 bersabo yer..

    ReplyDelete
  8. fiexa,
    kalu ko benci, ko sedekahkan laa kat aku! hehehe

    mar,
    elele..ko takut aku komen bukan2 ke kalu ko ade blog.. aku cabar ko! cewah~

    sueey,
    sue..aku tak rela sue..aku terpakse! sob..sob.. ;p

    ReplyDelete
  9. ak blur, ape kaitan ngan afgan ngan bmw nieh, arghh!!!

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. eheh! godaan ko tu xberjaya..
    len la afgan yg suh ak wat blog..ehe..

    ReplyDelete
  12. dalam mimpi pun x pat arr die nak suh ko wat blog! wahaha

    ReplyDelete