Sunday, May 22, 2011

stress

sebenarnya 2 bulan lepas saya tak banyak kerja. Jepun kena tsunami kot, jadi business kilang tak banyak sebab material banyak dari jepun.. balik kerja pun sharp je pukul 6.15 jadi sampai rumah dlm pukul 6.40pm

Last 2 weeks pulak, kerja mmg busy. taklah busy sebab banyak lot, cuma semua lot banyak masalah. Big issue, bayangkan lot 122K kena scrap, another 90K high risk. Pada sesiapa yg kerja kilang mesti faham.. this week dah dapat 2 8D. 8D tu apa? 8D ialah 8 disciplin, customer complain report yang amatlah payah nak buat, sangat banyak kerja mungkin kena balik lambat tiap2 hari. T_T saya sangat stress sebenarnya. Mereka tak rasa customer pressure, quality pressure, there is no such thing as feel the pain together. Mimpi pasal kerja malam2.

Tapi kawan2 dekat situ baik. Bila seorang manusia tengking saya di khalayak ramai, saya bertuah sebab lebih ramai manusia lain yang berada di belakang saya. kamu yg cepat marah, nanti kamu yg sakit jantung bukan saya..

lepas tgk nur kasih, i think i can handle anything but i pray to Allah not to take him away from me..heee..bahaha

4 comments:

  1. ekin, aku sgt paham ko & aku rase ko la satu2 klasmet yang paham aku kan. sabaq naaa..kite same je.

    ps: kampeni aku shut down seminggu lebih sebab tsunami pastu deduct AL + replacement keje. skang AL aku negative. ~_~

    ReplyDelete
  2. fiexa,

    naseb kita keje kilang..sony ok lagi kan.

    mar,

    apa link blog ko ni? ak nak baca! haha

    ReplyDelete
  3. http://ikotsukanaktulis.blogspot.com/

    ReplyDelete