Friday, April 24, 2009

cerita ini dicedok dari sebuah buku

ak amat sedih tika dan saat ini

mungkin apa yg ak perlukan adalah jenaka

alkisah:
pada suatu hari, sang suami yg baru pencen pergi berjumpa doktor dengan harapan doktor itu dapat membantu penyakit isterinya.

suami: doktor, saya ade satu masalah. harap doktor dapat rahsiakan.. saya takut nanti isteri saya kecil hati. saya rasa isteri saya dah semakin pekak.. saya x sampai hati nak beritahu die yg die pekak.

doktor: adakah encik yakin isteri encik ni pekak?

suami: ye. die selalu x dengar apa yang saya cakap

doktor: baiklah..saya mahu awak try dulu cara ini supaya saya dapat tahu berapa sirius tahapnye. awak anggar dalam jarak 30kaki, dan panggil isteri awak..kalau die x dengar, rapat sikit dalam 20 kaki, masih x dengar, rapat lagi dgn isteri awak, sampai die dengar awak panggil dia.

di rumah:

apabile isteri di dapur sedang memasak, sang suami pun mengira jarak sehingga 20 kaki

30 kaki:
suami: sayang, awak masak ape?
*senyap

20 kaki:
suami: sayang, awak masak ape hari ni?
*senyap

10 kaki:
suami: sayangku si intan payung, sedapnya bau..masak apa hari ni?
*senyap lagi..ehh..dah dekat da ni

betul2 seblah isteri
suami: sayang x dengar ke saya tanya..awak masak apa?
isteri: ehh..awak ni.. dari jauh lagi saya dah jawab..saya tgh masak kari ni..awak x dengar ke?


=p

hahahaha

laughter is a good medicine!


credit: cerita ini dicedok dari sebuah buku

No comments:

Post a Comment